کد خبر:10275
پ
Picsart_24-04-15_13-10-05-898

بررسی تعطیلات جنجالی

به گزارش مجلس اصلاحات، سید روح‌الله موسوی در یادداشتی در روزنامه مردم‌سالاری نوشت: تعطیلی پنجشنبه‌ها یکی از تصمیمات حاشیه ساز مجلس فعلی است که می‌تواند در صورت عدم کارشناسی موجب تحمیل هزینه مضاعف به کشور شود، تعطیلی که به گفته کارشناسان بهتر بود به جای پنجشنبه‌ها برای روزهای شنبه اعمال شود؛ در این رابطه خلیل […]

به گزارش مجلس اصلاحات، سید روح‌الله موسوی در یادداشتی در روزنامه مردم‌سالاری نوشت:

تعطیلی پنجشنبه‌ها یکی از تصمیمات حاشیه ساز مجلس فعلی است که می‌تواند در صورت عدم کارشناسی موجب تحمیل هزینه مضاعف به کشور شود، تعطیلی که به گفته کارشناسان بهتر بود به جای پنجشنبه‌ها برای روزهای شنبه اعمال شود؛ در این رابطه خلیل بهروزی فر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس می‌گوید: “از نظر مناسبات اقتصادی، تجارت، سیاسی و ارتباطات بین‌المللی ایران ۴ روز از دنیا عقب می‌افتد. در مرحله اول بیشتر بحث تعطیلی روز شنبه را داشتیم، اما به دلیل تعطیلی یهودیان در روز شنبه کمیسیون تصمیم‌گیری را به دولت واگذار کرد.ما موافق تعطیلی شنبه بودیم. دلیل مربوط به فشارها به مجلس و دولت برای تعطیل نشدن روز شنبه، مربوط به مبحث تاریخی یهودیان است.”

حال سوال این است که برای تعطیل کردن پنجشنبه یا شنبه چه معیارهایی را باید در نظر گرفت؟ معیارهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مهم‌تر است یا خواسته های عده‌ای ظاهرسازِ در اقلیت که همه مسائل را با عینک ایدئولوژیِ ساخته و پرداخته ذهن خودشان می‌بینند؟

همه‌ی جریان‌های داخلی به خوبی آگاهند که جریان صهیونیستی در تقابل با اسلام و ایران است و بایستی تصمیماتی در کشور گرفته شود که حداقل در راستای خواسته‌های دشمنان قرار نگیرد اما از نگاه منطقی و با اولویت دادن منافع ملی تعطیل کردن روز پنجشنبه صرفا یک روز بیشتر ارتباط کشور را با جامعه جهانی و مخصوصا اقتصاد و بازار جهانی قطع می‌کند و نباید تعطیلی شنبه‌ها را به دیده هماهنگی با یهودیان در نظر گرفت.

از طرفی با توجه به منویات اقتصادی رهبر انقلاب که سال‌هاست شعار سال را، اقتصادی قرار می‌دهند، در صورت تصمیم‌گیری برای تعطیلی پنجشنبه‌ها این اقدام به نوعی می‌تواند در راستای سنگ‌اندازی در مسیر تحقق منویات ایشان باشد.

با اعلام برخی رسانه ها مبنی بر تصمیم کمیسیون اجتماعی برای تعطیلی پنجشنبه ها، فعالان اقتصادی واکنش نشان داده و درخواست های خود را برای اتخاذ تصمیم کارشناسی و تعطیلی شنبه ها به جای پنجشنبه‌ها به مسئولان ارسال کرده‌اند. در بیانیه اتاق بازرگانی تهران آمده است: “تصمیم اخیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در صورت تأیید نهایی و تبدیل به قانون جاری کشور، قطع ارتباط اقتصاد کشور با بازارهای بین‌المللی را به چهار روز در هفته افزایش می‌دهد.”

در حال حاضر تعطیلات آخر هفته در تمامی کشورهای اروپایی و آمریکایی روزهای شنبه و یکشنبه است و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس هم در سال ۲۰۰۸ تصمیم گرفتند تعطیلات آخر هفته را روزهای جمعه و شنبه قرار دهند تا با انتقال تعطیلی پنجشنبه به شنبه مانع از کاهش ارتباط خود با جامعه جهانی شوند.

حالا مجلس در روزهای پایانی کارش در یک آزمون سخت قرار گرفته است و انتظار میرود با نادیده گرفتن فشارها، در صحن علنی مجلس تصمیم درست را گرفته و یک نمره مثبت دیگر در کارنامه خود ثبت کند.

پایگاه خبری مجلس اصلاحات
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید